Wednesday, May 1, 2013

i got interview~~~

yeah !! i got interview la weh  ..! siyes gua x sangke.. what interview?? masscomm dekat uitm lendu melaka.. mule2 baba yg tepon lia .. mse tuh lia tgh busy keje.. (cewah ! busy la sgt .. padahal ngantok mase tuh ) baba ckp yg lia dpt interview that course . pergh ! teros celik mate nie.. wakakaka! ye la , lia x sangke pon yg lia dpt sebab rmai saingan.. result spm lia pon buknnye straight A pon.. huhu.. eh ?! alhamdulillah.. haha.. so nak di potongkan cerita , lia pon study hard la about this course .. tak de la hard mane pon..hehe.. so, di sini saye nak ucapkan jutaan terima kasih to my family especially mama and baba yg lagi semangat dari aq rasenye .. macam dorang yg nak pegi interview.. haha.. to my angah ''thank you gemok'' .. to all my friends '' thank you guys !! love u.. peewwwitt!! '' and x lupe kat akaq piqa '' mekaseh akaq.. akaq bnyak bntu lia walopon kite baru kenal '' .. ( da macam dapat anugerah je ha ! padahal baru dpt interrview !! ahaha! eh ? suke aty gua la ! gua punye blog ! ) orait ! sbelom interview kiteorg kena buat essay 200 words .. nak tulis pasal ape ? apa itu masscomm ? nape apply masscomm ? then sumbangan kite trhdap masscomm nie... then baru la interview .. dup dap dup dap jntong aq . rase nk balik somban je mase tuh !

  giliran aq pon tiba ..........

madam : nur amalia ? ok . please sit down ..

me : thank you .. ( dgn snyuman yg tidak lekang dari bibir ku )

madam : ok amalia .. please introduce yourself ..

me : good morning to all interviewers .. hye my name is nuramalia .........bla ..    bla.... bla...

madam : orait amalia ! what do you knwo about masscomm ??

me : bla .. bla.. bla..

madam : why you apply this course ?

me : bla.. bla .. bla..

madam : ok dear . sekiranya awk mnjadi seorang wartawan dan awk dikehendaki oleh bos awk utk menulis sebuah artikel palsu , adekah awk akan melakukannya ??(translate in bm la ye ..haha ) say in english please .

**** pergh ! aq da cuak mase tuh.. buat2 komfiden je.. ahaha ! aq ckp je la ..

me : saya tak kan buat sebab saye tau artikel itu adalah palsu .

madam : walaupon awak dimarahi oleh bos ?

me : ya ! saya tak kan buat artikel tersebut .

madam : sekiranya awk x buat , awk akn diberhentikan kerja dan awk terpaksa menyara diri awk sendiri dan bekerja di luar ?

me : kenapa saya perlu buat walaupon saya tau artikel itu adalah palsu . saya tetap tak kan buat . saya ade prinsip saya sendiri .

madam : ok wow .. ok , that's all amalia . thank you for coming . have a nice day .

*** then aq pon salam la dengan madam2 tuh... bile da abis interview tuh aq still x rase lega ..aq takot kalo2 x dpt.. huhu.. insyaallah , rezeki allah itu luas .. :)

No comments:

Post a Comment